21. august 2012

"Hvordan du får folk til at sponsorere dig gratis ting"

Hej folkens, mange af jer spørger rigtigt tit "Hvem skal jeg kontakte, for at få gratis ting at anmelde", så det vil jeg i dette indlæg, forklare. Eller i det mindste, hvordan jeg gør det!
-Jeg har indtil videre fået sponsoreret tingene, som du kan se her: "Klik på mig!"

Find Webshopejere:
At finde folk, der måske vil sponsorere dig med, hvad du nu ønsker kan måske være svært, men det er altid klogt, at vælge små "ofre", da disse har brug for meget reklame for at komme ordentligt igang med, at få en webshop til at køre. Altså, skal du nok ikke kontakte Nelly.com eller Coolshop.dk, som det første...
Når det er sagt, er det nemt at finde små webshops, der gerne vil sponsorere en eller flere ting til dig for et link og et indlæg. Alt du skal gøre er at google og finde nogle webshops, der virker fine, men nye eller bare ikke er så kendte igen.
-Dette har jeg i mange tilfælde gjort og haft stor gevinst med!!!
2 andre gode muligheder er følgende:
1. Bliv medlem af disse 2 facebooksider: Facebook Side 1 og Facebook Side 2 og hold øje med, om folk søger bloggere til at anmelde deres produkter, måske har de noget, du finder interessant på lager!
2. Kig på listen over de webshops, som har sponsoreret mig (eller hos andre bloggere) og kontakt dem!: http://simon-hansen.blogspot.dk/p/sponsorere.html
(Skriv gerne, hvis du kender nogle, der måske vil sponsorere mig, da jeg stadigvæk søger sponsorere)

Kontakt Webshopejeren:
-Når du har fundet et produkt eller en webshop, der ser "god" ud, så finder du bare hans mailadresse og ligger den i modtagerpladsen i en "Ny mail"
-I emnefeltet, bør du ikke skrive "jeg har et godt tilbud til dig", da dette kan betragtes, som spam og i nogle tilfælde sletter folk det før de læser det. Skriv hellere "Anmeldelse af produkt fra din webshop", da det beskriver dit mål med mailen meget godt og vækker interesse hos webshopejeren.
-I selve mailen bør du huske at nævne mange forskellige ting, som er følgende: Navn, Alder, blogs sidevisninger pr. måned, bloggens unikke besøgende pr. måned, bloggens Pagerank, produktet du ønsker, at du kan tilbyde et langt indlæg med de DO-Follow links til webshoppen han/hun ønsker osv.
Alt dette er med til at gøre dine chancer for at få produktet større, da du virker proffesionel og målrettet ved at lave en god udført mail, der ikke kræver at han skal spørge dig om en masse ting bagefter!
-Husk, at du højst sandsynligt ikke får ja ved over 50%, så send gerne 4-5 ud og se, hvad folk svarer, svarer alle "ja" er du enten meget heldig eller også gør du det godt. Svarer de "nej", så giv ikke op, men ændre istedet din taktik en smule eller send mails til flere!

Anmeldelsen:
Når du skriver anmeldelsen, så lav den god, så dine læsere vil synes om den! Ikke bare skriv 3 linjer. Det er måske nok for webshopejeren, men dine læsere vil hoppe hurtigt forbi den og måske droppe din blog helt pga. det!! Meget andet er der ikke at sige om det, end at du skal gøre dig umage og gøre, hvad din sponsor ber' dig om!

SEO:
Hvis du gerne vil have flere og større sponsorater, så er det klogt at læse min guide om "SEO for begyndere" og følge den nøje, da dette gør at du "Ranker" bedre hos google og får måske en bedre "Pagerank", som begge er nogle af de punkter, som sponsorene går mest op i!


Håber at i får en masse gode gratis ting!!! (Skriv meget gerne dine egne råd i en kommentar!!)
-Simon Hansen

21 kommentarer:

  1. Fedt indlæg! Tak for hjælpen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glad for at du synes om det :)

      Slet
    2. hvor mange subs skal man have og kan man godt være gamer og bar unboxe tingen og andmelde den der

      Slet
  2. Det er virkelig stor hjælp.
    Det tror jeg at vi skal prøve!
    Fortsæt god dag :-)

    - Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du får garderoben fyldt :)

      Slet
  3. Super fedt indlæg! (:
    1000 tak for hjælpen!!! :)

    SvarSlet
  4. Hej Simon

    Vil du sponsorat aftale med os på 6 måneder skriv tilbage hvis du er intra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kræver at du/i smider en email-adresse.. Pt. står du som anonym.. Hvis du mener det seriøst, bedes du gøre din "ansøgning" lidt mere seriøs også.

      Slet
  5. Sikke et dejligt indlæg, det vil jeg da prøve! :) Men jeg er lidt i tvivl om hvad bloggens unikke besøgende pr. måned er og behøver man at skrive pagerank? :)

    www.mathildes-dejligeliv.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. 1. Kan du finde via Google Analytics.
      2. Nej, man behøver ikke at skrive noget som helst, men har du en pagerank over 0, bør du da ikke ligge skjul på det, da det kan gøre flere webshops villige til at sponsorere.

      Slet
  6. kan du give et eksempel på hvad jeg kan skrive i selve mailen??:)

    SvarSlet
  7. Tusinde tak nu ved jeg hvad jeg skal gøre og ikke gøre du en dygtig blogger!:)

    SvarSlet
  8. Tusinde mange tak for hjælpen Simon! :-)

    Mange knus Michelle
    http://giveyourdaycolors.blogspot.dk/

    SvarSlet
  9. Noget I skal være opmærksom på vedrørende dofollow links er, at Google er meget strikse overfor betalte links - så længe det ikke overfører linkjuice. Altså betalte links skal være nofollow. Det er hvis man vil være på den sikre side.

    Bare som et eksempel, blev Interflora totalt fjernet fra Google pga betalte links for et halvt års tid siden. Så pas lidt på med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du fuldstændigt ret i, men gøres det med måde klarer man sig for det meste :) Holder man sig til et enkelt her og der sker der næppe det store :)
      Men ja, er at tage en chance, hvis man ikke ligger no-follow på :)

      Slet
  10. Må jeg spørge hvad i mener med dofollow og nofollow? :-)

    http://welcometowonderlandsara.blogspot.dk/

    SvarSlet
  11. Tak for hjælpen! Super godt blogindlæg ;)

    http://adiyfairytale.blogspot.dk/

    SvarSlet
  12. Hvad hvis man ikke har en side på fx facebook, men alligevel gerne vil være sponsor for en butik, hvad så? :D
    Tror su bare at jeg skal skrive til butiks chefen og høre til, om de vil sponsorere noget? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det jo bare at tage kontakt. Værste mulighed er et nej ;)

      Slet
  13. tak. kan man også bare være gamer og bare unboxe det på ens yt canal og anmelde det der

    SvarSlet

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)