24. september 2012

Det er blevet populært at blogge... Godt eller Skidt?

Jeg har lagt mærke til noget, som så mange andre af jer bloggere, som har blogget i det sidste halve års tid eller mere.
Det bliver mere og mere populært at blogge... Om det er godt eller skidt, kan altid diskuteres, men jeg synes at det er helt vildt, så mange der begynder at lave deres små blogs og skrive de første indlæg. Til dette, har jeg et par plusser og et par minusser, som jeg håber at i, som læsere, vil kommentere på, således at vi kan få en lille debat over det!

Jeg synes, som "gammel" blogger, at det er helt utroligt, så mange der begynder at blogge. Jeg kan personligt mærke, at det bliver mere og mere respekteret, da flere og flere kommenterer positivt på det, når jeg siger, at jeg lige sidder og laver et blogindlæg, hvorimod jeg, da jeg startede følte at mange tænkte "blogging, da det sådan noget politik-pis, som de gamle læser" (At de så ikke kan li' min blog, fordi den ikke handler om tøj og makeup er en anden side af sagen).

Den største grund til, at jeg kan mærke at der kommer flere bloggere er simpel. Nemlig at gruppen jeg er admin af, kaldet "Unge bloggere - Reklamér for din blog", hver dag får nye tilmeldinger og jeg kan se at mange disse skriver, at bloggen er helt ny (Mange flere end jeg så i starten, da jeg bloggede).

Positive sider ved at blogging er populært:
-Flere bloggere, betyder flere visninger til "lav din egen blog - indlæg"
-Flere blogge, hvor man kan score billig linkjuice til sit domæne via gæsteindlæg.

Negative sider ved at blogging er populært:
-Mindre facebook-fokus på din enkelte blogger.
-Sværere at imponere med sin blog (omvendt kan det gøre blogger-standarden højere = godt)
-Folk læser ikke flere blogs, fordi der er mange, så der vil højst sandsynligt blive kamp om læserne.
-Det vil kun være de "gode" blogs, som kan få sponsorprodukter, da der er så mange om buddet.
-Blogging vil højst sandsynligt miste sin popularitet om få mdr. og så vil, der være tusindvis af døde blogge på nettet, som blogger.com osv. først fjerner om laaaaaaaaaaaannng tid.


Hvad synes du om, at der er så mange blogge på nettet? Er det godt eller skidt? Har du selv en blog (link endelig)? Hvad forbinder du med en god blog? KOMMENTER
-Simon Hansen

2 kommentarer:

  1. Synes både det er godt og skidt at der kommer så mange nye blogge.. Jeg synes dog det er synd hvis folk kun begynder at blogge fordi det er på mode og ikke fordi de virkelig har lyst til det. Men alligevel de skal have lov til at prøve det. (:

    Knus Rebecca.
    rebeccasjensen.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Helt fint at der kommer en masse nye blogs, så der er mere konkurrence på området....

    SvarSlet

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)