11. august 2012

SEO for begyndere - Del 13 (Google Adwords)

Er du ny på bloggen, bør du kigge forbi "Introen" og lære det mest grundlæggende.

-Hvis du derimod ved lidt om SEO i forvejen eller har læst noget af serien, så bør du læse videre i dette indlæg, hvor du lærer lidt mere om et meget brugbart værktøj, til at finde gode søgeord!
Hvis du allerede har en blog og/eller er begyndt på dine søgeord, så kan du vælge at fortsætte eller lige chekke op på, om der faktisk er folk, der søger på ordet!
Alt du skal gøre, er:
1. Gå til Google Adwords og logge ind med din google konto.
2. Trykke på "Værktøj og Analyse" i værktøjslinjen i toppen af siden.
3. Trykke på nr. 4, af de muligheder, der popper op, som er "Søgeordsværktøj".
4. Skrive dit søgeord således [dit søgeord her]. Dette gør, at værktøjet kun viser søgninger på præcist dette ord/sætning.
5. Vurdere, om der er nok søgninger til, at du gider bruge kræfter på at komme til at ligge nr. 1 hos google.


Jeg håber at du kunne bruge dette korte indlæg til en smule og følger med i næste indlæg, som kommer til at omhandle, hvor du kan lære endnu mere om SEO!
-Simon Hansen

1 kommentar:

  1. Et fif, som er rimelig vigtigt, er at man skal skelne mellem globale og lokale søgninger. Hvis man vil se hvor mange der søger på ordet i Danmark, så skal man kigge på 'Lokale søgninger'. Globale søgninger bruges når man vil se hvor mange der søger på ordet fra hele verden

    SvarSlet

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)