22. juli 2012

SEO for begyndere - Del 7 "Udgående Links"

I sidste indlæg hørte du om Linkbuilding, altså "indgående" links. Denne gang, vil jeg fortælle om noget lidt mindre vigtigt, som dog stadigvæk har en lille betydning, nemlig "Udgående Links".
-Er det første gang du ser denne indlægsserie, så vil det være klogt for dig, at besøge Introen og læse indlæggene i kronologisk rækkefølge.

Dette indlæg er meget kort, da der kun er én ting jeg kender til, hvor udgående links har en betydning. Dette kaldes "Bad Neighbourhoods". Et "Bad Neighbourhood" er en hjemmeside/blog, som er blevet afvist af google, fordi de har forsøgt at snyde på den ene eller anden måde. Jeg ved ikke meget om det, men ser en side "falsk" ud, så lad være med at linke til den, i hvert fald med "Do-follow".
-"Do-Follow", er et normalt link, som tillader at googler "follower" linket og dermed enten giver dig en meget lille bonus, hvis det er et godt link, eller straffer dig en del, hvis det er et "Bad Neighbourghood".
-"No-Follow", kan du på blogger.com, slå til når du redigerer et link. Dette gør, at google ikke "follower" det og dermed ikke bruger linket overhovedet, så er der et link du er utryg ved på din blog, så lav et "No-follow" på det.
(Nu skal du ikke gå ud og lave "No-follow" på alle links, da google belønner dig for at du har "Do-Follow" links i dit indhold, så brug kun "No-Follow" hvis du føler dig utryg ved et link)

Jeg ved godt, at det blev lidt kringlet, men jeg håber at du fik fat i pointen, ellers må du smide en kommentar!
Næste indlæg, som udkommer om 2-3 dage, kommer til at omhandle "Pagerank", glæd dig til det!!
-Simon Hansen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)