22. april 2012

5 Gode tips til at passe små søskende!

Idag har jeg passet min lillebror på snart 3 år og søster på 11, som jeg indimellem passer, når mine forældre vil være lidt alene, ved at tage en gåtur sammen eller lignende  (Søster passer så sig selv).

Her er et par gode råd til at gøre det en del nemmere at passe små søskende (Under 5 år):

1. Kend hans/hendes yndlingsprogrammer i TV og sæt dem på, husk: "TV'et er børnepasserens bedste ven".
2. Giv kun ham/hende mad, som han/hun godt kan lide, men hold øje... Mad får, på mystisk vis evnen til at flyve, når det har været i små børns hænder...
3. Hvis det er et mindre barn, så skift bleen når den er beskidt... Det kan virke ulækkert (I hvert fald for os drenge), men skrigeriet, hvis man ikke gør det er værre!
4. Hold altid barnet beskæftiget, så han/hun ikke tænker på forældre, for gør de det, så har man balladen.
5. Giv ikke barnet mere sukker end højst nødvendigt... Det giver bagslag, TRO MIG!

Håber i kan bruge mine små råd til noget ellers har i forhåbentligt fundet dem underholdende :D
-Simon Hansen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)