10. april 2012

Kollektiv afstraffelse/samtale - Godt eller skidt?

Hej kære læsere!
Idag har vi i vores "elskede" fællestime, fået os en "dejlig" kollektiv samtale, der i denne omgang omhandlede 2 udsmidte elever, som havde lavet en del tyverier (Ingen navne nævnes herfra).
Derfor vil dagens indlæg omhandle kollektiv afstraffelse/samtale.

Kollektive samtaler:
God side: Den gode side af en kollektiv samtale, er for det meste, at dem, som har noget med "Dagens emne", at gøre, vil føle sig utroligt forlegne (Hvis det er noget lort) og højst sandsynligt aldrig gøre det igen, da det må være utroligt pinligt at være hovedperson, i en sådan samtale.


Dårlig side:
Alle os, som ikke har en skid med emnet, at gøre, eller blot har hørt om det, men ikke været med i det, bare skal sidde og høre på at fx lærerne fortæller os en masse ting, som vi kan bruge til en masse INTET!
Og så kommer den her efter 15-20 min:

En mand, der ved hvordan man facepalmer
-Derudover skaber samtalerne indimellem et unødvendigt had, til personerne, som har gjort noget skidt.

Kollektiv afstraffelse:
God side: 
Dem, som intet har gjort bliver sure på dem som har lavet noget lort, over at skulle straffes = Dem der har lavet noget lort, gør det højst sandsynligt aldrig igen.


Dårlig side: 
Os, der ikke laver så meget lort, så det er værd at snakke om, skal straffes for andres lort, og bliver dermed:
Tudende Baby












-Desuden bliver "Jeg" i hvert fald, halvt muggen over det, hver eneste gang man skal igennem det!

Konklusion:
Kollektiv afstraffelse/samtale, kan have en god effekt, men for min skyld, måtte denne konfliktløsning godt stoppes, da jeg aldrig føler at have fået noget ud af det... (Udover at få indhentet lidt søvn)



"-Hvis du har en holdning til dette, lige meget om du er enig, eller uenig, så skriv den lige i en kommentar, så vil jeg lave noget, der minder om en statestik over folks holdninger i løbet af de næste par dage! 
(Desuden vil jeg også gerne vide om det er mig, der er helt galt på den... Er jeg det?)"



Håber i kunne bruge indlægget, bare til en smule!
-Simon Hansen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)