24. april 2012

De forskellige blogtyper - Hvad kan du lide?

Jeg vil i dette indlæg fortælle  lidt om, hvordan jeg vil kategorisere de forskellige blogtyper, samt, hvad der gør de forskellige slags blogs gode efter min smag, hvad jeg gider at læse og meget mere!
Derudover vil jeg ved, hver blogtype give et par råd til bloggeren.
Vil du vide mere om dette og måske endda blive en lidt bedre blogger af det, så læs videre og tag, hvad du kan bruge.
-Hvis du har en anden holdning eller bare gerne vil kommentere indlægget, så smid endelig en kommentar eller skriv en mail til mig på: simon-blog@hotmail.dk

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Fotoblogs:
-Jeg kan personligt gode lide, at tjekke forbi et par fotoblogs indimellem og se, hvor godt de danske fotografer klarer sig, men det er ærligt talt ikke noget jeg gør tit, da jeg er større tilhænger af noget mere tekst.
Tip: Brug store billeder så alle detaljer ses, husk desuden en beskrivelse af billederne ellers bliver det hurtigt til et "Galleri" istedet for en "Blog".

Medie/Holdnings-blogs:
-Dette er sjovt nok min favorit... For det er, hvad størstedelen af min blog handler om, nemlig mine holdninger, samt medier.
Jeg elsker at læse middel-lange tekster, om andre folks holdninger og lissom få et indblik i andres tankegang uden at det bliver alt for følelsesladet.
Tip: Lav forholdsvist lange og uddybede indlæg om noget der interesserer netop dig, men også er relevant for andre på nettet og ikke kun for dig og fx din klasse i skolen.

Nyhedsblogs:
-Disse er jeg personligt ikke en særlig stor tilhænger af, hvilket jeg tror skyldes at mange af de nyheder jeg læser på blogs allerede har været i tv-avisen eller lignende, hvilket gør, at de ikke er så spændende igen.
Tip: Hver en af de første med en nyhed i Danmark, så vil folk hurtigt finde ud af, at det er dig de skal besøge, hvis de vil have nogle gode artikler om noget ingen andre har nået at skrive om.

Hverdagsblogs:
-Jeg synes, at denne type blogs kan være helt udemærkede og være ret spændende at læse, men det kan altså også være nogle ting, som ikke har relevans for resten af Danmark.
Tip: Skriv om noget mange kan relatere til, er du pige kan du fx skrive om det tøj du har på, makeup, osv.

Guideblogs:
-Dette er en form for blog, som stort set alle, har måttet læse, på et eller andet tidspunkt og det har jeg selvfølgelig også og tit med stor gevinst, så dette er helt klart en type blog, som jeg godt kan lide!
Tip: Lav guides til ting, som mange har problemer med, fx læs forum's og find de spørgsmål, som går igen og skriv en løsning til dem.


Rejseblogs:
-Jeg læser stort set aldrig rejseblogs, men det er selfølgelig heller ikke lige en 14-årig dreng, deres målgruppe lyder på, så det er vel meget logisk...
Tip: Forsøg at skrive indbydende, så man vil læse videre.


Blogs om tanker og følelser:
-Da jeg er admin i Reklamér for din blog! på facebook, ser jeg disse blogs meget tit. Må indrømme at mange ikke falder i min smag. Nogle er bare kedelige i længden og har ikke meget indhold.
Dog er der et par stykker jeg læser, heriblandt denne: "Louise Bakmand", som virkeligt har noget godt indhold!
Tip: Skriv om noget andre kan relatere til, kan fx gøres som "Louise Bakmand"'s, men kan også gøres på mange andre måder.


Firmablogs:
-Disse læser jeg heller ikke mange af, men det er en super måde for firmaer, at reklamere for sig selv på, da det er super nemt at ligge alle sine tilbud og beskrivelser af sine produkter på bloggen og så få flere købere på den måde!
Tip: Tjen nogle penge, så bliver lillemor glad :D




Håber i har kunnet bruge bare noget, af alt det ovenstående, til noget.
Hvis du har en anden holdning end mig, eller bare vil bakke op om mine ord, så smid endelig en kommentar!
-Simon Hansen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)