6. april 2012

Bordtennis! - Min sport.

Idag vil jeg fortælle jer lidt mere om mig selv, nemlig den sport jeg går mest op i her for tiden, nemlig Bordtennis...

Som de fleste andre startede jeg mit spil i en skolegård, sammen med 10-20 andre elever, ved at spille "rundt om bordet", med totalt nedslidte bat (Kun træ tilbage) og et bordtennisbord støbt i beton eller lignende.
-Men så startede jeg på Tjele Efterskole, med denne sport, som linjefag (Hvilket betyder at jeg har det 2 gange a' 1½ time, hver uge).
Her er min interresse for sporten for alvor blevet vækket, nok mest pga. trænerne, som lige ligger et par niveauer over de lokale bordtennis-drenges.
Ialt har vi 3 trænere:
1. Tommy Jørgensen: Træner for det grøndlandske landshold.
2. Lars-Henrik: "Alm" træner.
3. Stefan: Den kristne træner, med kæmpe konkurrencegen, som gør det utroligt, sjovt at spille med ham:D

-Mange tror (Også jeg selv før), at bordtennis kun handler om at svinge armen og ramme bolden med battet, men det er langt fra, hvad det handler om...
For at være en god bordtennisspiller, skal man mindst have styr på disse ting:
1. Balance.
2. Benarbejde (Fra side til side)
3. Præcision i, hvert slag.
-Og mange flere!

Det fede ved sporten er, at man i forhold til mange andre slags sport, bliver utroligt hurtigt bedre og når et højt niveau i løbet af få års træning!
-Kan kun anbefale det, og til jer, som ikke tror at man kan komme til at spille utroligt meget bedre, end man allerede gør, så kig her:












-Og det kaldes så opvarmning...


Kom ud og spil!!
-Simon Hansen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)