15. marts 2012

Grepolis - Det Taktiske Hjørne

Idag har jeg valgt at jeg vil skrive om en lille hobby jeg har, nemlig spillet "Grepolis".

Grepolis er et taktisk spil, som i bund og grund handler om at bygge byer op, erobre byer, joine en alliance, lave verdensvidundere og dermed vinde en server. (Hvis du kender Travian, er "Grepolis" en anden udgave af spillet, som jeg klart bedre kan anbefale, da bl.a. angrebstid og byggetid er længere på mange af serverene, dvs. at hvis du ligger godt, kan du i Grepolis nøjes med at være online 4-5 gange dagligt, hvor 20 nærmest er et krav i Travian).

Spillets start, mellemgang og slutning:
Man starter ud, med en lille skodby, der ikke kan producere en skid, så man må igang med at udvinde nogle ressourcer (Sten, sølv og træ), dette gør man ved at bygge skovhuggerlejr, sølvmine og stenhugger og opgradere dem til niveau 10-15.
Derefter skal man have bl.a. hovedbygningen, muren, kasernen og andre vigtige bygninger op, så man kan begynde at bygge tropper og plyndre andre spillere mm.
-Når man længere, kan man bygge et koloniskib og grundlægge/erobre en by og dermed lige pludseligt have 2 byer at arbejde på.
Derefter er det bare at gå i krig, erobre byer, bygge op, mere krig, mere erobring osv.
Og til sidst, efter en masse aktioner imod fjender og store krige/kampe, er det verdensvidundere der skal bygges. Dem der først får 4 ud af 7 verdensvidundere i niveau 10, vinder!
Så god fornøjelse!

-Spillet er delt ind i Forskellige servere, hvor den nyeste, der er tilgængelig for nye brugere er "Theta", her driver jeg den 3. største alliance, og har stor succes med det.
-Men du skal ikke tro at vejen var nem... Jeg har kæmpet for at få folk til at joine, for at fjerne spioner og forsvare/angribe fjendlige alliancer.

(Det nemmeste og det bedste for en nybegynder er helt klart at joine en middelstor alliance i nærheden af sin egen by, for at opnå beskyttelse og lære spillet at kende... Derefter kan man så starte en alliance eller joine en af topalliancerne hvis man har lyst.)

Hvis du har lyst til at spille spillet sammen med mig, kan du her starte i nærheden af mine byer:
(Skriv til mig (sims10000), hvis du har brug for tips ingame eller ønsker optagelse i min alliances akademi)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)