11. marts 2012

Kony - Børnesoldater

Idag har jeg valgt at lave et indlæg og diktatoren "Kony", som de sidste par uger har lagt over alt på bl.a. facebook, men også mange andre blogs, som min.

Min holdning til sagen generelt, er at jeg synes det er noget lort det han gør... Man bruger bare ikke børn til krig!, men samtidigt tænker jeg at det er underligt, hvor hadet han er i forhold til andre... Det er jo gjort før. Kan lige pt. ikke huske andre navne end Hitler, men det er altså gjort af mange, også nogle i dette århundrede.

Jeg synes dog ikke at alle disse "Stop-Kony" facebooksites er meget værd... At de spreder budskabet er godt, men det virker til at mange facebook'ere føler at de kan redde verden ved blot at "Like" og "dele" alle disse side, og mange af ejerene af disse sider tænker bare "Yes, nemt at få en side med mange likes".

Til gengæld har jeg også fundet grupper, der faktisk vil gøre noget ved det, ved i løbet af en nat, at sætte mange tusinde plakater op med budskabet, og muligvis på den måde få det i nyhederne osv.
Det er et fedt initiativ, som jeg håber mange melder sig til og får kørt helt igennem, da det faktisk muligvis kan gøre en forskel!
Et eksempel på en af disse sider/begivenheder er denne:

Hvis nogen ikke har set den berømte video er den her:















-Håber i forstod at dette indlæg er 100% imod Kony og ikke med ham!!!


-Simon Hansen - Den Fede Blog!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)