18. marts 2012

Skydning - En misforstået sport?

Jeg har skytte i knapt 2 år (Stoppet, da jeg er på efterskole for tiden).
Det er en mega fed sport, der virkelig handler om at lukke af og "holde fast" på geværet.

Mange tænker når jeg siger at jeg har været skytte at jeg har været jæger, eller en der stod med elefant-rifler og skød skydeskiverne til atomer med få skud, men sådan fungerer det altså ikke altid...

-Skydning er nemlig til dels en præcisionssport med meget "små" rifler, der stortset ikke er muligt at slå et menneske ihjel med, men blot skal give et lille rekyl (Tilbageslag imod skulderen) og lave et lille hul i skydeskiven.
-Det kræver ikke meget hjerne, som nogen nu vil tro, men blot fokus/koncentration, præcision og total kontrol over skulder og arme (En forkert bevægelse når skud bliver affyret, kan man nemt miste et par point på).

-Er man til det lidt mere til det høje "bang!", kan man på mange skydebaner om sommeren skyde på 200, 300 og nogen steder 600-meter baner, samt med pistol, der alle er lidt mere action over.
Men det er smag og behag hvad man bedst kan li'.

Jeg håber, at jeg med dette lille post har kunnet ændre nogle af jer læseres syn på den fede sport skydning, kan kun anbefale dig at prøve det!

-Simon Hansen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)